Ruman Miklós

Az őrülten sikeres emberek 4 titka

2015. február 26. - Ruman Miklós

Mindenki szereti az izgalmas titkokat - írja Aaron Orendorff a success.com blogjában

Minnél szaftosabb, annál jobb. Miért? Mert mindannyian szeretünk beavatottak lenni. Mind szeretjük kivételesnek érezni magunkat, hogy tudunk valamit, amit más nem.

De az üzleti életben a titkok többet érnek, mint egy kis ego simogatás. Szeretjük, ha miénk az irányítás

Amikor dr. Ivan Misner, a BNI alapítója és vezetője - a világ legnagyobb üzleti network hálózata 5,4 millió résztvevővel és 6,5 milliárd dollár bevétellel - megkérdezi: „Tudni akarod a siker titkát?" Te figyelsz rá.

Mi a "siker"? Nos, nem csak egyféle van. Gondolj bele: „A siker az ismert dolgok új formába öntése."

Más szóval amikor a siker jön, nemcsak az a fontos, hogy valami újat tanulj, hanem hogy átültesd a gyakorlatba az addig megszerzett tudást.

Következzen négy nem-is-olyan-titkos titok az őrülten sikeres emberekről:

 

50_shades_of_grey_wallpaper.png

1. Van víziójuk

Ahogy Warren Bennis írta On Becoming a Leader című klasszikusában, a vezetés „képesség, hogy a víziót valósággá változtassuk". Ez azt jelenti, hogy a siker egy alapvető kérdés megválaszolásával kezdődik: Mit is akarok valójában?

Hívhatod a kérdésre adott válaszodat a küldetésednek, alapvető értékeknek, márka imázsnak vagy csak a céljaidnak, nem igazán számít. Mert „egy rózsa illata bármilyen névvel, de édesnek érződik."

Bennis így folytatja az ötletet: Egy vezetőnek világos képe van arról, amit el akar érni - mind szakmailag, mind személyesen - és megvan a képessége, hogy kitartson a nehézségek és kudarcok ellenére is. 

A kulcsszó a "világos". Ez azt jelenti, hogy le is van írva.

Valójában, ahogy a success.com felmérése a világ leggazdagabb embereiről rámutat, két statisztikailag jelentős tényező megmutatja, hogy az átlagemberektől eltérően a gazdagok 81%-a vezet feladat listát és 80%-uk egy konkrét cél megvalósítására összpontosít.

2. Becsületesek

A sikeres emberek az igazat mondják. Nyilvánvalóan hangzik, pedig nem az. Egy olyan környezetben, ahol nagy a nyomás, hogy jól nézz ki, jól teljesíts és profitot termelj és nyerj bármilyen szükséges eszközzel, az őszinteség egyre ritkább tulajdonság.

Valójában az őszinteség kifizetődő.

Robert B. Cialdini tanulmányai alapján, amikor egy cég megmagyarázza a veszteségeket az éves jelentésben, rámutatnak, hogy a belső és irányítható tényezők magasabb tőzsdei árfolyamot hoztak, mit a külső és kevésbé irányítható tényezők. 

Más szóval a hibáink beismerése és a felelősség vállalása nemcsak racionálisan okos, de pénzügyileg bölcs döntés.

Egy másik, a Corporate Executive Board által végzett kutatás kimutatta, hogy a cégek, melyek "magas pontszámot szereztek a nyílt kommunikációban" és szívesen fogadták az alkalmazottaik őszinte visszajelzéseit, a 10 éves hozam 270%-al magasabb volt, mint a többi vállalkozásnál.

Ahogy ez igaz a vállalatokra, igaz ránk nézve is. Ahogy Bennis írta: „A vezetők soha nem hazudnak önmaguknak, főleg nem önmagukról... Te vagy önmagad nyersanyaga."

3. Hálásak

Hála nélkül nem tudsz megfelelően hozzáállni az élet dolgaihoz - és a szemléleted valószínűleg negatív eredményeket hoz. Talán kevesebb motivációd van, hogy több jó dolgot hozz létre, ha nem vagy hálás azokért, amiket már birtokolsz.

Hajlamosak vagyunk azt gondolni, hogy a hála egy spontán érzelmi reakció, ami csak úgy megtörténik velünk, amikor sikert vagy diadalt aratunk. Valójában a hála olyasvalami, amit kifejlesztünk. És csakúgy, mint a többi nem-is-olyan-titkos titok a listáról, ez is választás kérdése, előre megfontolt, önmagunk által választott döntés, hogy megtapasztaljuk azt.

Hogyan? Úgy, hogy aktívan keressük azokat a dolgokat, amikért hálásak lehetünk, másodsorban pedig úgy, hogy gyakrabban mondjuk: „Köszönöm."

Amikor okokat keresünk a hálára, könnyen találni fogunk. Ezen felül, amikor felfigyelünk ezekre, a hála nemcsak bennünk éled fel, de a kapcsolatainkban és a szervezeteinken belül is.

4. Alkalmazkodnak

A siker nem azt jelenti, hogy elkerüljük a kudarcokat. Azt jelenti, hogy tanulunk belőlük.

Itt van Thomas Edison híres mondása, miután feltalálta a villanykörtét: „Nem vallottam kudarcot. Csupán találtam 10.000 módszert, mely nem működik."

A kulcs, hogy kifejleszd azt, amit Eric Ries a Lean Startup című könyvében "érvényesített tudásnak" nevez. „Az érvényesített tudás nem egy tény megállapítása vagy egy jó sztori a kudarc elkendőzésére," mint mondja. „Ez a fő ellenszere a bukás zálogának: egy olyan terv sikeres kidolgozása, mely sehova nem vezet."

Ries számára ez az ellenszer egy képességet jelent: az alkalmazkodás képességét. „A sikersztorikat a kudarc történetektől az különbözteti meg, hogy a sikeres vállalkozóknak megvan a képességük és eszközeik, hogy előre lássák, a tervük mely részei fognak briliánsan működni, és melyek vezetnek tévútra, majd ehhez mérten igazítják a stratégiájukat."

Mindez azt jelenti, hogy a bukás elkendőzése helyett az őrülten sikeres emberek elfogadják a kudarcokat és átalakítják azokat eszközökké.

Mindannyian szeretjük a titkokat. De az igazság az, hogy ha a sikerről beszélünk, nincs semmi ilyesmi. Indulj el kicsiben, de kezd el már ma. Kapd fel valamelyiket a négy "titok" közül, és hozd működésbe a saját üzletedben.

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://rumanmiklos.blog.hu/api/trackback/id/tr907203453

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása